wtorek, 23 września 2014

TEST #11 - SER GOUDA W PLASTRACH ŚWIATOWID

NAZWA: SER GOUDA W PLASTRACH

ILOŚĆ: 150G

CENA: 2,59,- (17,27,-/KG)

OPINIA:
     Ktoś poprosił mnie jakiś czas temu o test sera z biedronki. Miał być to co prawda ser w kostce (przetestuję go, jak będę miał możliwość), ale moja ciekawość popchnęła mnie w kierunku sera żółtego gouda w plastrach. Co z tego wyszło? Czytajcie dalej.
     
     Ser był w bardzo cienkich plastrach. Wydaje mi się, że to tylko po to, by wydało nam się go więcej. Ser wyglądał dobrze, miał jednolity kolor i był dość elastyczny, jak na ser. Gdy zacząłem myśleć o jego smaku i porównałem go z innymi serami wyczułem, że jest od nich bardziej słony. Ser w smaku był całkiem niezły, ale zaskoczyła mnie jedna, dość istotna kwestia. Otóż zrobiłem sobie kanapkę z tym serem na ciepło tzn. z mikrofali i ser w ciągu 20 sekund po wyciągnięciu bardzo stwardniał i nie ciągnął się, jak to sery mają w zwyczaju (takie kanapki robię co jakiś czas już od kilku lat, więc nie tego się spodziewałem). Było to dziwne i nie do końca planowane. To skłoniło mnie do zajrzenia do składu.

     Konsumenci nie zawsze są przekonani, co do prawdziwości sera. Dlatego warto sprawdzać etykietki. Mogę z 100% pewnością stwierdzić, że ser światowid z biedronki jest prawdziwym, uczciwym serem. Dlaczego? Bo nie ma w nim składników typu: tłuszcze roślinne, łój, czy karagen. Jest również drugi sposób. Patrzymy na etykietkę. Jeżeli jest tam napisane: "Ser typu gouda" to należy ów "ser" odłożyć. Jest tylko jeden wyjątek. Jest nim ser typu holenderskiego- to tak ma być napisane, to nie fake :). I prawdziwy ser nie będzie kosztował 10, czy 12 złotych, bo to niemożliwe- na 1kg sera użyte jest 10-15l mleka, a mleko (nie to z kartonu) w hurcie można kupić po ok. 1zł.

     Czy warto? Co do smaku jest uczciwie mówiąc tak średnio, ale przynajmniej jest to prawdziwy ser w dodatku w cenie ok. 17zł/kg.

OCENA: 4/5

GALERIA:

Ser gouda w plastrach światowid

(Po kliknięciu należy odczekać 5 sekund i kliknąć przycisk "Skip Ad" u góry ekranu)